de eerste indrukken - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu de eerste indrukken - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu

de eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg martina

26 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay

Hallo allemaal!

De vertraging zat niet mee: op Londen moest ik zo ongeveer rennen om op tijd de volgende vlucht te halen. Uitpuffend in dat vliegtuig vertrokken we een uur later, omdat er nog iets uit het ruim gehaald moest worden.

Een lange vliegreis is nooit fijn. Gelukkig zat ik naast het raam, zodat ik nog wat uitwijkmogelijkheden had voor mijn corpulente buurman die over mijn leuning hing.

Bij aankomst op Johannesburg bleek mijn koffer er niet te zijn. En ze zeiden nog zo op Schiphol dat het helemaal in orde zou komen. Nou, dat is inderdaad gebeurd: gisteravond is de koffer gebracht.
Op Johannesburg was een aardige medewerker die mij van de international naar de domestic terminal loodste. Daar aangekomen vond hij dat hij daarvoor toch zeker wel wat euro's verdiende.
Deverdere wachttijd op Johannesburg heb ik gebruikt om de enveloppen te openen. Dat was heel verwarmend! Bedankt voor de leuke kaarten met de lieve wensen.

Gelukkig had Loes wat kleren voor me, zodat ik m'n kleding niet nog een dag zou moeten dragen. Het is goed toeven bij haar: een eigen slaapkamer en toilet (met tijdschriften op het nachtkastje als welkom). Ruime woonkamer en prima keuken.

Gister ben ik met Loes de "wijk" in geweest.
Het is een soort mobiel consultatiebureau. Het was een drukke dag: circa 100 kinderen wegen, curven en controleren of de vaccinaties in orde zijn, of er nog vit A gegeven moet worden.
De mensen zijn vriendelijk, ze lachen veel. De kinderen kruipen vrij snel bij je op schoot.

Vanmorgen naar de "kliniek" geweest. Op vrijdag is het daar geen spreekuur dus heb geholpen met schoonmaken.

Vandaag waait het hard voor Zuid Afrikaanse begrippen. De verwachting voor komende dagen is regen. De truien heb ik zeker niet voor niets in de tas gestopt.

Hoop jullie eerdaags weer wat nieuws te melden.

Groetjes, Martina

  • 26 Oktober 2012 - 12:31

    Judith:

    Hoi Martina,
    jammer van de reistijd. Lege tijd is meestal kliertijd, is dat bij jou ook zo?
    Goed te horen dat je eerste Afrika indrukken positief klinken. Ik denk dat je geen spijt krijgt van je sabbatical!

    Groeten van Judith

  • 26 Oktober 2012 - 12:54

    Netty:

    Ha Martina,

    Wat is internet toch een uitkomst, we volgen je zo 'op de voet'.
    Was die adipose buurman ook een beetje spraakzaam of heb je al die uren naar buiten moeten kijken?
    Bijzonder hoor dat je al direct ingezet bent in de zorg voor die kinderen. Zal wel indrukwekkend zijn.

    Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Groet, Netty

  • 26 Oktober 2012 - 16:09

    Annemiek :

    Heey tante Martina,

    Gelukkig is het allemaal goed gekomen!
    Het is echt super handig dat we je zo kunnen volgen!

    Ik ben benieuwd naar alle verslagen, die er nog gaan komen.

    Liefs, Annemiek

  • 26 Oktober 2012 - 18:06

    Ineke D:

    Haai, wat maak jij toch allemaal mee op reis? Dat moet jou natuurlijk weer overkomen;)
    Ben benieuwd naar je verdere verhalen.

    Groetjes, Ineke

  • 26 Oktober 2012 - 20:13

    Corrie :

    Hoi Martina,

    Wat ontzettend leuk dat je ons op de hoogte houdt van de dingen die je ziet en mee maakt.
    Gelukkig dat je je koffer (met eigen kleren) weer hebt.

    Hoe is het met de kinderen daar? Gezond?
    En dat schoonmaken, is dat te vergelijken met ons 'schoon'.
    Tsjonge, dat je nou je truien al nodig hebt!
    Maar hier zou je helemaal lopen huiveren, zo koud is het opeens.

    Groetjes, Corrie.

  • 26 Oktober 2012 - 22:09

    Martin:

    Hallo Martina,
    Leuk om je eerste indrukken te lezen. Je bent al helemaal in de running daar en de minder goede vliegreis ben je misschien alweer vergeten. Je zit dicht bij de kust en dan heb je meer koude wind.
    Het weer kan daar ook snel omslaan; het wordt vast beter.
    Hg, Martin

  • 27 Oktober 2012 - 14:35

    Gerrinde:

    Ha Martina,

    Opeens hoorde ik dat je al in Afrika bent! gelukkig nog maar net, heb ik je verhalen nog tegoed.
    Fijne tijd hoor, geniet ervan.

    groetjes Gerrinde

  • 28 Oktober 2012 - 10:58

    Marianne:

    Goed om te lezen dat alles toch nog op zijn pootjes terecht is gekomen. En dan meteen aan de slag, heftig hoor. Wel ontzettend leuk om op deze manier te lezen hoe het met je gaat.
    Bij mij persoonlijk weinig verandering, wond geneest goed, mag een beetje meer lopen.
    Lieve groeten,
    Marianne

  • 29 Oktober 2012 - 19:31

    Jantine:

    Hey tanteeeeeee,

    Wat een problemen gelukkig dat alles weer goed is gekomen! Ik heb nooit geweten dat dit programma bestond. Wel heel erg handig! Ik moet maar wat vaker mail kijken wand anders kan ik je niet volgen!
    Gelukkig heb ik nu huiswerk op de computer!

    Doei tot je volgende verslag,

    1000.0000 X xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Jantine


  • 29 Oktober 2012 - 20:32

    Wilma:

    Leuk om wat van je te horen, het zat je niet mee op de heen reis.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Veel succes daar en geniet ervan.
    Grroetjes Wilma

  • 29 Oktober 2012 - 21:48

    Anneke:

    Hoi Martina,
    wat een troubles in het begin zeg.
    Hopelijk ben je een beetje geacclimatiseerd nu.
    Geniet er van. Hopend op een beetje mooi weer natuurlijk.
    Ik geniet van je verslag.
    Groetjes Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

martina

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 20517

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 17 December 2012

onderneming Zuid-Afrika

Landen bezocht: