kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu

kaapstad

Blijf op de hoogte en volg martina

08 December 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag allemaal!

Inmiddels zijn we alweer een week verder.
De tijd gaat nu echt hard; ben aan het aftellen. Volgende week is de bruiloft al.

Vorige week zaterdag zij we de Tafelberg opgegaan. Het was warm (38 graden), met weinig wind. Het eerste deel ging me zeer moeizaam af. Heb zelfs even overwogen de wandeling af te breken.
Onderweg passeerden we een dame die gevallen was. We hebben toe staan kijken hoe ze door de heli afgevoerd werd.

's Middags zijn we naar Stellenbosch gegaan, waar we een mooi, riant huis hadden. 's Avonds hebben we lekker buiten gezeten. De eerste keer sinds mijn verblijf in Zuid Afrika.

Maandag gingen we wandelen bij Jonkershoek. De route was zodanig aangegeven dat we wel vier keer terugmoesten. De paden waren soms steil, soms overwoekerd door gras en bosjes met stekels. Het uitzicht en de vegetatie waren daarentegen heel mooi!

Dinsdag zijn we naar Franschhoek gegaan, waar we een wandeling op een wijnlandgoed gemaakt hebben.

Woensdag zijn we weer naar Jonkershoek gegaan voor een korte route. Helaas verliep die ongeveer hetzelfde als die van maandag. Een eindje verderop zijn we weer bij een landgoed gaan wandelen. Het blijft mooi hier!
Na en poosje bij het huis geluierd te hebben zijn we naar het vliegveld gegaan. Daar heb ik afscheid genomen van de groep.

En nu zit ik in een hostel in Kaapstad.
Met een kennis ben ik afgelopen dagen hier actief geweest.
Donderdag Lions Head beklommen. Was niet zo'n pittige tocht (nog geen 600 hoogtemeters). Bovenop een mooi uitzicht over Kaapstad en omgeving.

Vrijdag naar Robbeneiland, waar we een uitgebreide rondleiding kregen. In de gevangenis kregen we informatie van een ex gevangene. De boot deinde fors op de terugweg.

Vandaag naar Kirstenbosch, waar we via de botanische tuin de Tafelberg op zijn geklommen. Het ging beter als vorige week. We liepen wel door bewolking. We begonnen met 27 graden en eindigden met 20 graden.
Het valt me op dat je met de wandelingen regelmatig jongeren tegenkomt die graag een praatje maken.
Het was naar Maclear's Beacon 850 meter stijgen.
Bovenop zijn we naar de kabelbaan gegaan en hebben ons naar beneden laten brengen. Inmiddels waaide het flink en ging de kabelbaan bijna sluiten.
Een taxi heeft ons weer naar Kirstenbosch gebracht. Toen we nog niet zo lang onderweg waren vertelde de chauffeur dat hij zich vergist heeft in de afstand en af wil wijken van de afgesproken prijs.

Zo beste mensen, dit was een beetje een opsomming van mijn bezigheden tijdens mijn vakantie.

Allemaal weer een hartelijke groet van Martina.

  • 08 December 2012 - 17:38

    Lydia:

    Aan mij de eer om een eerste reactie te plaatsen.
    Leuk om je vakantieverhalen te lezen, vooral omdat ik nog net geen vakantie heb;) Ik word er bijna een beetje jaloers van ;)
    De conclusie na dit alles gelezen te hebben blijft wel dat het tijd wordt om maar eens naar Holland te komen. Het zou wel tof zijn om je weer te zien en ik ben ook heel benieuwd naar jouw foto's!
    Ik ga gauw nog even wat leren. Wist je trouwens dat je piëzo-elektrische energie gebruikt bij het maken van een echo :)
    Liefs, Lydia

  • 08 December 2012 - 19:02

    Miranda:

    Hee,

    Geweldige verhalen, en toch wel spannend zo van die routes die niet helemaal kloppen, geniet dan maar van de mooie natuur. Zullen vast ook wel hele mooie foto's zijn. Wat een temperatuur verschillen zijn daar, hier ook hoor, gisteren zaten we zelfs in de sneeuw. De groeten van Eveline en ze wil ook graag de foto's zien, en dan ook vast bbq en (want dat heb je tenslotte nog tegoed)
    Groeten aan Loes en een fijne bruiloft.
    Groeten Miranda

  • 09 December 2012 - 09:49

    Marianne:

    Fantastisch om dit allemaal te lezen. Ben dan ook erg benieuwd naar al je verhalen en foto's als je terug bent.

    Geniet nog maar even, want het kan dan wel niet zo warm zijn daar, voor je het weet, zit je weer in ons koude kikkerlandje.

    Liefs,
    Marianne

  • 09 December 2012 - 14:09

    Marga:

    Hoi,
    Je wandelvakantie zit er al weer op. De tijd vliegt, vind je niet. Nog maar een paar weken en je komt weer naar het ijskoude kikkerland (hier heeft het al flink gesneeuwd en ook al gevroren).
    Maar eerst nog een afrikaanse bruiloft met een Hollands tintje: daar willen we natuurlijk ook alles van weten. Een hele fijne dag gewenst met alle goede wensen voor Loes en Benjamin.
    groet, Marga

  • 10 December 2012 - 11:15

    Netty:

    Hoi Martina,

    Wat een mooie verhalen weer. Je gaat echt van het één in het ander.
    We kijken natuurlijk ook erg uit naar je verhalen over de bruiloft van Loes.
    Veel plezier vast als bruidsmeisje...

    Groet, Netty



  • 10 December 2012 - 19:31

    Martin:

    Hallo Martina, Zo te lezen krijg je niet genoeg van de Tafelberg. Was de route vanuit Kirstenbosch nu goed te volgen? Ja, wat een temperatuurverschillen zeg. Geniet nog even van je laatste vrije dagen en hopelijk wordt het zaterdag een heel mooie dag voor jou (en het bruidspaar natuurlijk). Wellicht schrijf je nog een slotreisverslag. Ik ben benieuwd. Tot ziens b.l.e.w. in NL. Groet, Martin

  • 10 December 2012 - 23:15

    Corrie Huisman:

    Hoi Quaak,
    Als jij naar zeeland mag voor een bbq-tje, dan gaan Netty en ik gewoon mee hoor...
    Verder zal ik bepaalde vragen maar niet stellen zo via deze mail, haha.
    Leuk dat je zoveel reacties krijg van diverse mensen trouwens, populair!!!!!!!!!
    Ik heb mijn kerstkaart al gemaakt: een sneeuwpop in mijn achtertuin. Jij ws van jezelf in een zomers rokje met een leuke afrikaan met lekkere zoeloelippen.
    Fijne en gezellige dagen daar nog verder, en ook van mij: de groetjes aan Loes.
    liefs Corrie

  • 11 December 2012 - 12:39

    Jantine:

    Hey tantje,

    Rustig chillen zit er niet echt in he? Ik stel me een vakantie voor met: rust, lang uitslapen, lekker zonnen, naar het strand. Maar jij bent wel erg druk! Het eind komt weer een beedje in zicht! Vind je dat wel leuk?

    XXX Jantine

  • 14 December 2012 - 11:33

    Cora Noordzij:

    Hoi Martine.

    Zo nu eerst een berichtje van mij. Ik heb al je reisverslagen gelezen en je prachtige foto's bekeken. Je hebt heel wat te vertellen als je terug bent, wat heb je veel gezien.
    Ik vind het leuk dat je het naar je zin hebt en dat er veel moois te zien is tijdens de wandelvakantie. Je kan je ook nog inschrijven voor de wandelvakantie van afdeling, je hebt nu geoefend.
    Ik wens je nog leuke dagen toe en een leuke bruiloft.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

martina

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 884
Totaal aantal bezoekers 20503

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 17 December 2012

onderneming Zuid-Afrika

Landen bezocht: