kaappunt - Reisverslag uit Fish Hoek, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu kaappunt - Reisverslag uit Fish Hoek, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu

kaappunt

Blijf op de hoogte en volg martina

01 December 2012 | Zuid-Afrika, Fish Hoek

Goedemorgen allemaal.

Vanmorgen weer vroeg wakker. Het is hier al rond vijf uur licht.

Afgelopen maandag hebben we een mooie wandeling in het Cedergebergte gemaakt. Eerst naar een waterval en vervolgens naar een hut. Deze was heel anders als ik gewend ben uit Oostenrijk en Italië: geen sanitair of catering, gewoon een stenen omhulsel zonder deur met stro op de vloer. De wandeling was mooi! En warm! Geen beschutting van bomen o.i.d. Qua hoogtemeters heben we ca 650 meter gestegen en gedaald.
Bij terugkomst zouden we in de rivier gaan zwemmen. Dit bleek en stroompje te zijn waarin we onze benen maar gewassen hebben.

Dinsdag hebben we het Cedergebegte verlaten en zijn naar Fish Hoek gegaan. Vanuit de rust en stilte zitten we nu in een drukke omgeving met een treinstation dichtbij.De te rijden wegen zijn mooi! Meestal uitzicht op de kust.

Woensdag hebben we een route van ongeveer 20 km. gelopen naar Kaap de Goede Hoop en Cape Point. Hier was het leuk om te lopen. De terugweg ging deels via een keienroute.
De hele dag hebben we uitzicht gehad op de kust.Nog een groep apen gezien, zeehonden, struisvogels. De wind waaide fors: windkracht 7 - 8, waardoor we soms moeite hadden op het pad te blijven.
's Nachts is het nog harder gaan waaide. Kaapstad heeft er enige hinder van ondervonden.

De volgende dag was er nog steeds veel wind en bewolking. We zijn naar Kirstenbosch gegaan. De geadviseerde wandeling hebben we na ca 550 meter stijgen langs een stroompje en steile ladders afgebroken omdat we de weg niet konden vinden en we in de wolken liepen (16 graden).
In Bouldersbeach hebben we en paar brilpinguins kunnen zien. Normaliter zie je er hier heel veel. Ze hadden waarschijnlijk last van het weer. De stalletjes die er gewoonlijk staan waren al vroeg opgebroken, eveneens door het weer.

Ook gisteren speelde de wind ons nog parten waardoor we niet naar de Tafelberg konden.
Eerst hebben we een rondleiding in een township (Masiphumelele) gehad. Wat een armoe. De zon scheen, waardoor het er vriendelijk uitzag. Een gedeelte heeft niet eens stromend water, smalle steegjes tussen de golfplaathuisjes.
De middag hebben we in Kaapstad doorgebracht.Een groot contrast met vanmorgen. Met een paar hebben we een wandeling door de Maleise wijk (Bo Kaap) gemaakt. Verder door een winkelstraat, een markt en een park. Tijd te kort! Komt volgende week hopelijk wel.

Inmmiddels is het tijd voor ontbijt, dus ga stoppen.

Allemaal bedankt voor de belangstelling! Het blijft leuk berichtjes te krijgen.

Hartelijke groet, Martina

• 01 December 2012 - 07:06

Ineke:

Hoi Martina,
    Jij vindt het leuk om berichtjes te krijgen, maar wij genieten er ook van hoor.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Heerlijk die temperatuur. Dat is hier wel anders.
    De dagdienst komt bijna binnen en dan kunnen wij heerlijk onder de wol.
    Fijne tijd verder.
    Hartelijke groeten van de nachtdienst.

• 01 December 2012 - 08:02

Judith:

Hoi Martia,
    Ik dacht gisterenavond al: er is nog geen nieuws van Martina. Zou haar vakantie nog drukker zijn, dan d'r vrijwilligerswerk? Maar dan ben je dan. En vroeg ook, geen tijd voor jou. Als je terug in NL bent, zijn de nachten op zijn langst. Wordt dat weer even slapen voo jou!
    Is die wind normaal voor deze periode? Hij gooit behoorlijk roet in jullie eten!
    Fijne dagen nog, groetjes van ons allemaal uit Rijsoord.

• 01 December 2012 - 19:46

Johan En Ineke:

Hey, how are you? We are fine!. We are still busy on the ICU. Goed nu gaan we weer over op het NL want verder rijkt onze woordenschat niet......... Dussssssss...... Zo te zien geniet je nog steeds van je vakantie. Nr 100 kan worden verbouwd want je kan tegenwoordig goed vertoeven in primitieve omstandigheden. Nou geniet er nog even van want voor je het weet ben je weer op ICU ;)

Groetjes,

Johan, Stephanie en Ineke D.

• 01 December 2012 - 22:23

Heleen:

Hoi Martina,

Wat zie je toch veel moois maar ook armoede.
    Wel wat problemen met het weer en de planning.
    Gaan jullie alsnog naar de Tafelberg?
    nou geniet van al het moois en dat we nog mogen meegenieten van je verblijf aldaar.

gr Heleen

• 02 December 2012 - 14:48

José:

Hoi Martina,
    Lees je verslag met veel, heel veel plezier.
    Oh dan krijg je weer heimwee daarheen.
    Geniet nog maar even het gaat veel te snel.
    Groetjes en tot snel weer in het kikkerlandje José

• 03 December 2012 - 19:45

Wilmaa:

Hoi Martina
    Leuk om weer wat van je te horen. Jammer dat jullie zoveel wind hebben die Pinguins zijn well leuk he om te zien maar stinken daar he.
    Jammer dat jullie de Tafelberg niet op konden maar dat ga je toch nog wel een keer proberen.
    En de bruiloft komt ook inzicht zeker.
    Ik ben net uit de nachtdienst en nu wat dagen vrij maar het is hier koud en nat, vanmorgen natte sneeuw, geniet nog maar lekker van de zon.
    Nog veel plezier en groeten van Wima

• 03 December 2012 - 20:55

Corrie Huisman:

He Quaak!!!
    Ik had Netty gevraagd of zij wel je reisverslagen kreeg en die heeft ze nu doorgestuurd. Dus eindelijk ook eens een reactie van "neus". Je zult wel bruin zijn na deze vakantie... als je alleen je benen kunt wassen!!! Maar verder geweldig om te lezen over natuur, uitzichten en lopen in de wolken.
    Hier in Nl is iedereen druk met de Sint. En ik had gehoopt dat ik van jou een gedicht opgestuurd zou krijgen, maar ik geloof dat ik die toch zelf moet maken. Heb totaal geen inspiratie ervoor. Vandaag therapie gehad en ben versleten na zo,n dag. Vind het echt heel erg vermoeiend tot nog toe. En duik dus ook zo mijn bed in. Heb mijn schoen net gezet, en wie weet komt er nog iets leuks in (reisje Spanje of een lekkere Afrikaan met zoeloe lippen ofzo).
    Gaat het onderling met de groep wel goed?
    Nou Martina, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en ook van mij: blijf genieten. liefs Corrie

• 04 December 2012 - 14:53

Ha Martina,

Fijn dat Corrie ook in beeld is!!
    Het is leuk om je reisverslagen te lezen maar ook de berichtjes van de anderen.
    Hoe is de groep? Beetje aansluiting bij elkaar?

Groetjes, Netty

• 04 December 2012 - 14:53

Ha Martina,

Fijn dat Corrie ook in beeld is!!
    Het is leuk om je reisverslagen te lezen maar ook de berichtjes van de anderen.
    Hoe is de groep? Beetje aansluiting bij elkaar?

Groetjes, Netty

• 04 December 2012 - 14:54

Netty:

Sorry Martina, ik heb te vaak op het knopje 'bericht plaatsen' gedrukt, dacht dat die het niet deed...

• 04 December 2012 - 21:47

Anneke V B:

Ha Martina

Nou, nou, wat een luxe zeg.Op stro slapen met open deur. Geen angst voor diereninsluip? Is het een beetje gezellig met de groep? Mooie dingen gezien denk ik. Zou allemaal wel heel anders zijn als de huttentochten. Maar die wind zeg. Hopen dat dat een beetje overwaait. Staat de Tafelberg nog op het programma? Is een must geloof ik als je in dat gebied bent. De ene keer warm lees ik (in de hut) en dan weer veel wind en fris. Ook in Afrika kan het dus heel wisselvallig zijn. Geniet ze verder en we lezen het vervolg weer.
    Groetjes uit een heel erg besneeuwd en prachtig Zwitserland
    Anneke v B

• 05 December 2012 - 05:27

André:

Hey Martina,
    Leuk weer eens wat te horen. Inmiddels weet je te leven zonder luxe. Het zal weer wennen worden.
    Geniet eerst nog maar van alles wat je tegen komt.Hier is het nachtleven weer aan de gang met het dagelijkse dipmomentje.
    groeten, André

• 11 December 2012 - 12:36

Jantine:

hey,

Zoooooooooooo vroeg al licht? Tjonge, Kan je dan nog wel slapen? Vroeg licht, lang gewandeld, Erg vermoeiend? Ik hoop dat je de komende weken nog veel pliezier heb. En.... Wat meer realex!

XXX jantine