afscheid - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu afscheid - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu

afscheid

Blijf op de hoogte en volg martina

20 November 2012 | Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay

Dag allemaal!

Hierbij het laatste verslag vanuit Jeffreys Bay.

Gisteren en vandaag hebben in het teken van afscheid nemen gestaan. Het is leuk om te merken welke band je met elkaar opgebouwd hebt. Ik ben met iedereen van de kliniek wat wezen drinken. Ze vragen bijna allemaal of en wanneer ik weer terug ga komen. Daarover kan ik nog geen uitspraken doen.
Het eten van gebak gaat hier anders: bij de buren bracht ik taarten. Ik moest blijven omdat ze gelijk aangesneden werden. Er werd niet gevraagd welke ik wilde en hoeveel. De taarten werden verdeeld over de aanwezigen
Voor de collega's in de kliniek had ik gebakjes. Die werden in stukjes gesneden zodat er van meerdere wat gegeten kon worden.

Ik zal het allemaal gaan missen:
De gepassioneerde medewerkers van de kliniek. Gelukkig hoopt Thandi in september naar Nederland te komen;
Mensen op blote voeten. Ongeacht de ondergrond en temperatuur van het asfalt;
De buurmeisjes. Vonden het leuk om bij me te komen. Vooral de kauwgom werd gewaardeerd. De oudste hielp me met Engels.
Jongens met staartjes en rose kleertjes en meisjes met een blauwe speen in de mond waarop "boy" staat. Niet gek dat ik me af-en-toe vergiste. Heb me maar aangeleerd om naar de baby / het kindje te vragen.
De kruidige geur buiten, de ruimte. Ik mis de kou en donkere dagen van Nederland absoluut niet.
De vriendelijke mensen: ze groeten veelvuldig, zijn dankbaar, stralen tevredenheid uit. Het gemak waarmee je uitgenodigd wordt.
De drukkies, gegeven als begroeting en als afscheid;
Dames die achterstevoren op de weegschaal gaan staan;
De volwassenen die in groepjes langs de kant van de weg staan (en liggend op de buik), hopend dat iemand hen oppikt om te werken;
De gastvrijheid en gezelligheid van Loes en Benjamin (en de hond Junior).

Morgenochtend word ik opgehaald om naar Kaapstad te gaan. Ik kan met mensen meerijden die in december repatriëren naar Nederland en hun hond naar Sommerset West (bij Kaapstad) gaan brengen.
Ik heb er veel zin in!

Beste mensen, bedankt voor alle belangstelling getoond middels berichtjes, mailtjes, sms-jes en telefoontjes!

Groetjes van Martina

  • 20 November 2012 - 20:51

    Ellen:

    hee Martina wat gaat de tijd toch snel ! Geniet nopg maar even van de wartme het is hier echt niet lekker. Fijn dat je zoveel hebt kunnen betekenen voor die mensen, trouwens ik sta ook altijd achterstevoren op de weegschaal hoor hihi
    groetjes
    Ellen

  • 20 November 2012 - 22:06

    Judith:

    Hoi Martina,

    Snel, sneller, snelst.
    Als je weer in Holland in schoenen op de grond staat, weet je waar en wanneer de tijd met je op de loop ging.
    Fijne wandelvakantie. Ga je die ook voor ons rapporteren?
    Misschien gaan we met je verhaal aan de haal, en plaasten we het met spoed in GG, voor je terug bent!
    Vragen ze dan om een foto van je, dan sturen we hun fotogr. naar de Kaap!

    Groetjes uit e parel van Ridderkerk

  • 20 November 2012 - 22:14

    Marga:

    Hoi,

    Wat een leuke foto's. Vooral de tweeling van drie weken spreekt ons erg aan!
    En achterstevoren op de weegschaal: dat is een gouden idee. Ga ik ook uitproberen.
    En ook van het anderen moeten wij Nederlanders wat meepikken: tevredenheid en gastvrijheid.
    We kunnen weer veel van je leren.

    groet van ons

  • 21 November 2012 - 00:53

    Marjon:

    Ha martina,
    Leuk om al je verhalen te hebben gelezen! Kun je wat van het weer meenemen?
    Nog veel plezier op de bruiloft en een goede reis ernaartoe.

  • 21 November 2012 - 06:32

    Stijs:

    Ha Martina, Wat gaat de tijd toch snel. Leuk om te lezen hoe goed je het naar je zin hebt. Wat zijn wij toch rijk in Holland. Wat zijn die donkere kindertjes toch schattig om te zien. Enneh.. nog een fijne vakantie verder.

  • 21 November 2012 - 17:26

    Jeroen:

    Ha Martina!

    Goed om te horen/lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad... Jammer dat de tijd zo snel gaat! Alvast een goede terugreis....

    Gr. vanuit het koude kikkerland!

  • 21 November 2012 - 17:30

    Ineke:

    Ha Martina,
    niet te geloven wat gaat de tijd toch snel. Ik heb met veel plezier je ervaringen gelezen.
    Als ik alles lees krijgf ik ook zin om weer op pad te gaan.Geniet van je wandelvakantie.
    Alvast een goede terugreis!

    Gr van een rustige IC

  • 21 November 2012 - 20:35

    Anneke:

    Ha Martina
    Bedankt voor al je leuke verhalen. Ook weer leuk om de foto's te bekijken. Krijgen we dat ook van je wandelvakantie? En van daarna?
    Veel wandelplezier in ieder geval.
    Groetjes van Anneke v B

  • 22 November 2012 - 21:33

    Wilma:

    Hoi Martine
    Leuk om weer van je te horen en je verhalen te lezen.
    Je hebt wel een fijne tijd gehad daar in de kliniek.
    Geniet nu mmaar van je wandelvakantie het zal vast erg mooi zijn.
    En daarna de builoft ook leuk om mee temaken.
    Nu geniet van je vakantie "stap maar mooi"
    Gtoetjes van Wilma

  • 23 November 2012 - 13:34

    Caroline:

    Hoi Martina,

    Heerlijk om jou enthousiaste verhalen te lezen. Je weet het hè, als je eenmaal aan een missie hebt geroken.... dan ben je verkocht! Je gaat denk ik zeker een keer terug, als ik al je verhalen volg. Maar nu genieten van de vakantie, veel plezier.

    Lieve groet,

    Caroline

  • 24 November 2012 - 13:21

    Ada:

    Hoi Martina.
    Dat is snel gegaan , nog een hele leuke tijd verder en een gezellige bruiloft.
    Leuk om alsnog je verslagen te lezen en foto's te zien.
    groet ada

  • 27 November 2012 - 20:10

    Jantine :

    Hey tante,

    De tijd vliegt zeker voor jou? Voor mij niet ik mis je!
    Leuk een bruiloft! lijkt me cool! Is het niet veel eerst werk je in een clinic en nu ga je op WANDEL vakantie. Lijkt mij wel erg vermoeiend!

    XXX Jantine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

martina

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 20504

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 17 December 2012

onderneming Zuid-Afrika

Landen bezocht: