na 2 weken - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu na 2 weken - Reisverslag uit Jeffrey’s Bay, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu

na 2 weken

Blijf op de hoogte en volg martina

08 November 2012 | Zuid-Afrika, Jeffrey’s Bay

Hallo allemaal,

leuk dat jullie nog steeds aan me denken! Ik blijf het waarderen.

Inmiddels schijnt de zon vaak. De wind blijft flink waaien waardoor de gevoelstemperatuur beduidend lager ligt dan de aangegeven 24 graden. Zelfs al even naar het strand geweest.

Afgelopen maandag naar een cheetah farm geweest, waar je zo'n dier (heel toeristisch) mocht aaien.
Vervolgens gingen we naar Addo Elephant Park. Aanvankelijk was het, buiten het mooie natuurgebied, een beetje saai: schildpadden, reigers, koedoe's en uiteindelijk 1 olifant. Aan het eind van de middag besloten we nog 1 keer naar een plas te rijden. We passeerden zebra's en vervolgens zagen we veel olifanten. Ze liepen voor de auto. Was geweldig!

Het werk in de kliniek blijft hetzelfde: wegen, meten, bloeddruk, urine, enz. De getallen moet ik anders schrijven als ik gewend ben.
Als het rustig is schoonmaken, medicatie uittellen en in zakjes doen.
Sommige mensen kom je vaker tegen: de eerste 6 weken na de geboorte worden de kinderen wekelijks gewogen. En vanaf week 36 komen de zwangeren ook wekelijks. Wel lastig: een deel weet niet eens hoe lang ze zwanger zijn.
Ik sta er versteld van hoe sterk de moeders zijn. Als zij in het ziekenhuis geweest zijn voor de bevalling komen ze (na ontslag) naar de kliniek. Zo'n bezoek duurt gerust 2 uur. En je hoort de dames niet klagen.
Pas kwam ik een vrouw op straat tegen: "Hello sister". Was wel grappig.
Vandaag zou ik met iemand de wijk ingaan. Gepakt met m'n presentjes naar de kliniek. Bleek dat een ander ging. Vond ik niet zo leuk.

Vannacht willen Loes en Benjamin naar Kaapstad vertrekken voor ruim een week. Ze gaan daarheen om voorbereidingen voor de trouwerij te treffen.

Zal gelijk weer foto's toevoegen.
Ik weet niet of jullie de vorige serie gezien hebben? Er is toen geen mail verzonden nadat het bericht geplaatst was.

Goed gaan, mooi blij!
Martina

  • 08 November 2012 - 21:11

    Netty:

    Hello sister,

    Leuk om foto's te zien, dat geeft nog meer indrukken van alles wat je beleeft.
    Spannend voor Loes en Benjamin dat 'de dag' steeds dichter bij komt.
    Ga jij nou haar werkzaamheden voorlopig overnemen?
    Veel succes weer!

    Groet, Netty



  • 08 November 2012 - 21:24

    Marjan:

    Hoi!

    Had de vorige foto's idd nog niet gezien, maar nu wel. Leuk!!
    Wanneer is de bruiloft ook alweer? Je hebt nu dus 'het rijk alleen' in huis??

    Liefs,
    Marjan

  • 08 November 2012 - 22:18

    Marga:

    Wauw, dat jij dat durft: cheetah's aaien..........Had ik nooit gedacht.
    En je foto's zijn prachtig. Dat moet indrukwekkend zijn zo'n joekel van een olifant vlak voor je neus.
    En de kinderen die op de foto staan, zijn dat de kinderen die je in de "wijk" tegenkomt? Ze zien er erg lief uit. Geef ze maar een knuffel van ons!
    Leuk om je zo te volgen. Ik kijk al weer uit naar je volgende bericht.

    groet, Marga en de rest

  • 08 November 2012 - 23:03

    Anneke :

    Ha Martina,

    Wat een snoepjes die kinderen. Ik had ze idd nog niet gezien.
    Wat een heel ander leven daar zeg.
    Was het niet een beetje eng die Cheetah aaien, hij lijkt me best groot.
    Ik ben jaloers op je. Ik had al gezien dat je dicht bij het Addo Elephantpark zat. Gaaf hoor.
    Leuk om je gauw te zien, b.l.e.w.
    Een hartelijke groet, Anneke Meuleman

  • 09 November 2012 - 04:24

    André:

    Hey Martina,

    Leuk al die verhalen uit verweggistan. Je wordt daar al herkend, kijk maar uit dadelijk houden ze je daar. Hier kunnen we je ook niet missen.
    Geniet van alle avonturen en tot horens,
    André

  • 09 November 2012 - 09:35

    Miranda:

    Geweldige foto's, het zal straks weer een mooi fotoboek opleveren. vooral met al die lieve gezichtjes van de kinderen. Zou graag ook wel een poosje met je mee willen.
    Succes met al het wegen en meten.
    Groetjes Miranda

  • 09 November 2012 - 13:38

    Jannette:

    Hoi Martina,
    Ik zie nu de foto's pas! Wat leuk.
    Tot over 2 weekjes hopelijk!

    Jannette

  • 09 November 2012 - 15:22

    Annemiek:

    Lieve tante,

    Wat een mooie foto's!
    Ik moet daar echt ook en keer naar toe (als ik geld heb:P).

    Annemiek

  • 09 November 2012 - 15:59

    Jeanine:

    Hey Martina,

    Mooi die foto's! Zo krijg ik een beetje een beeld ervan.
    En leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en meemaakt!

    Liefs Jeanine

  • 09 November 2012 - 22:18

    Anneke V B:

    Ha Martina

    2 serie foto's bekeken. Erg leuk. Wat zijn donkere kindjes toch schatjes. Het is een heel onbekende wereld met erg veel mooie beesten. Geen hond aaien maar wel een cheetah!! Tja, en nu een week alleen? Althans, zonder Loes. Gelukkig dat het weer steeds beter wordt. Blijf je voorlopig hetzelfde werk doen? Hoe bevalt je woonruimte? Voel je je een beetje thuis? Is het zolas je verwacht en gedacht had? Wat een vragen. Veel plezier en (werk)genoegen. Tot je volgende berichtje.

    Groetjes van Anneke v B

  • 09 November 2012 - 22:55

    Martin:

    Hallo Martina,
    Dat gaat er al op uit. Nou, geniet er maar van. Toen ik in het verleden Addo EP bezocht hetzelde verhaal. Bijna het gehele park doorgereden en tijdens de laatste km. een hele kudde met grote en kleine olifanten bij een grote waterplaats. Je moet er niet aan denken dat ze met hun grote poten over je auto heenlopen. Succes verder met je werkzaamheden.
    H.Groet, Martin

  • 09 November 2012 - 22:57

    Jolanda K:

    Hoi Martina,
    Leuk om al je belevenissen te lezen.
    Zo, je mag de toko nu dus alleen gaan draaien? Of zijn er nog meer personen die meewerken met alle controles die je uit moet voeren?
    Geniet ervan, Jolanda K

  • 10 November 2012 - 10:06

    Gerard:

    Ha Martina,

    Leuk je verhalen. Ik zie het alweer, inspanning en ontspanning liggen weer dicht bij elkaar. Dat van die vrouwen ook in NL introduceren?
    Groet en kijk uit voor olifanten,
    Gerard

  • 12 November 2012 - 19:45

    Jantine:

    Hey tante,

    Echt leuk om zo te lezen dat je het goed naar je zin heb. Die foto's waren ook leuk. Heb je daar ook vrije tijd of niet? Heb je daar ook wilde dieren of zoiets? Om die te zien lijkt mij echt cool! Maar om vlak voor een gorilla te staan is ook wel weer eng!

    doei Jantine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

martina

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 672
Totaal aantal bezoekers 20512

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 17 December 2012

onderneming Zuid-Afrika

Landen bezocht: