wandelvakantie - Reisverslag uit Citrusdal, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu wandelvakantie - Reisverslag uit Citrusdal, Zuid-Afrika van martina - WaarBenJij.nu

wandelvakantie

Blijf op de hoogte en volg martina

24 November 2012 | Zuid-Afrika, Citrusdal

Hallo!

Afgelopen woensdag ben ik meegereden van JBay naar Sommerset West. Daar werd ik opgewacht door een deel van de groep.
Onze overnachting was in Bloubergstrand. Dit ligt aan het water, waar vandaan je een mooi zicht hebt op de Tafelberg.

's Avonds gingen we uit eten. Kregen we het overblijfsel keurig mee in doosjes. We kwamen hier weer gemakkelijk vanaf: een eindje verderop waren mensen zich voor de nacht in een portiek aan het installeren en konden het tasje wel waarderen. Ze wilden ook graag de fles wijn hebben die één van ons in de hand had.

De volgende morgen reden we naar West Coast National Park. We liepen hier een route door een mooi duingebied en een stukje over het strand (14 km.). Het weer was goed: zon en 28 graden. Door de harde wind voelde het als 22 graden.

Nadien gingen we naar het strand, maar er was er maar één die zich kortdurend in het lage water waagde.

Inmiddels is de groep voor de wandelvakantie compleet.
Gisterochtend hebben we de laatste personen van het vliegveld gehaald. De auto heeft plaatsgemaakt voor een busje.
Hierin reden we naar het Cedergebergte, waar we een huisje midden in de natuur hebben. Geen internet, geen telefoon....

Vandaag zouden we gaan wandelen, maar vanwege de regen zijn we eerst boodschapen gaan doen (bijna 45 minuten over een hobbelpad). In het dorp heb ik mijn ogen uitgekeken. Heel veel mensen op straat met een onmogelijk grote hoeveelheid gevulde boodschappentasjes. Ze hebben het salaris gekregen en slaan er gelijk een flinke bres in. De pin was leeg daardoor. En een stroomstoring. Ze zeggen daar dat de "krag eraf is".

Vanmiddag zijn we alsnog gaan wandelen naar de Rooiberg. We zagen onder andere cederbomen en rooibosstruiken. Verder veel (uitgebloeide) struiken. Koud was het wel: 16 - 17 graden. Het was lekker lopen! Qua hoogte hebben we ongeveer 1000 hoogtemeters gehad.

Beste mensen: wederom bedankt voor de belangstelling!

Hartelijke groet van Martina

• 24 November 2012 - 18:01

Heleen M.:

Beste Martina,

Je bent inmiddels aan het chillen.... en welverdiend.
    nog steeds leuk om je reisverslagen te lezen.
    Ik wens je een gezellige mooie vakantie.

gr Heleen

• 24 November 2012 - 18:29

Marjan:

Klinkt goed zeg, 28 graden... Dat hebben we hier voorlopig niet ;-)
    Maar hier hebben we dan wel weer weer -bijna- Sinterklaas.
    Geniet van het wandelen!
    Ik mail je nog.

Groetjes, ook van René, Elmar en Lotte
    Marjan

• 24 November 2012 - 20:51

Jantine:

Hoi Tantje,

Nou 28 graden (of 22) dat is niet mis! Bij ons is het best koud.
    Geniet er maar van. Ben je nu klaar met werken? Nu heb je zeker vakantie?
    Zijn de wandelingen mooi?

Nog veel pliezier,
    XXX Jantine

• 24 November 2012 - 22:59

Wilma:

Ha martina

Heerlijk vakantie en nu lekker even ontspannen.
    Jammer datt jullie regen hebben en dat het koud is, maar misschien knapt het snel op.
    het is mooi daar he in het Ceder gebergte, wij hebben daar ook gewandeld en een nachtje geslapen ook met regen, onze eerste nacht in de tent, ik dacht toen is dit kamperen!
    Wel mooi tussen al die citrusbomen het ruikt ook naar sinasappels.
    Ik ben benieuwd hoe de tocht verder gaat.
    Veel wandel plezier en geniet er van.
    Groeten van Wilma

• 25 November 2012 - 11:31

Marianne:

Klint goed je eerste wandelingen. Geniet er maar van!

Liefs,
    Marianne

• 25 November 2012 - 19:24

Corinne De Jong:

Ha Martina,

Wat was het leuk om je ervaringen in de kliniek te lezen! Veel plezier met je verdere reis en ik hoop dat je regelmatig tijd hebt om nog wat te schrijven!

Groetjes,
    Corinne

• 26 November 2012 - 11:55

Netty:

Hoi!!

Ga je na je vakantie een avondje organiseren om alle foto's te laten zien??
    Het klinkt allemaal bijzonder leuk en indrukwekkend. Je beleeft wel veel in die paar weken zeg.
    Ik zie dat Heleen ook met de tijd meegaat (als dat tenminste Heleen Metselaar is), ze heeft het over chillen...
    Veel plezier weer!

Groet, Netty

• 26 November 2012 - 21:42

Anneke:

Ha Martina

Zou een heel andere wandelvakantie zijn denk ik dan het lopen in de Oostenrijkse/Italiaanse bergen.
    Ben benieuwd. Als het weer meewerkt zal het zeker prachtig zijn. Maak maar een hoop foto's. Komen we vast allemaal bij je thuis kijken. Ik wel in ieder geval als je van plan bent een fotoavond te organiseren. Geniet van je wandelavontuur.
    Groetjes
    Anneke v B

• 26 November 2012 - 22:28

Jolanda K:

Hoi Matina,
    Het was leuk om al je ervaringen in de kliniek te lezen. Heel indrukwekkend.
    Geniet nu van je wandelvakantie.
    Groetjes Jolanda K

• 27 November 2012 - 11:12

Miranda:

Hoi,

Zo lekker aan de wandel nu, en dat met je boodschappen, ook nog 45 min terug lopen. dan laat je het wel om veel mee te nemen. Hebben ze wel lekker chocola daar?? Weegt niet zo zwaar om mee te nemen.
    Fijne vakantie,

Groetjes Miranda

• 27 November 2012 - 11:57

Marga:

Mmmmmmmmmmm.....zitten wij hier in de mist en de kou en jij lekker aan het strand of in de bergen. Om jaloers van te worden.
    Nee, hoor! 't Is je van harte gegund en we reizen, door je website, gewoon een beetje met je mee.
    Dikke knuffel van ons zessen.

• 28 November 2012 - 11:23

Jeanine:

Hey Martina,

Fijn om je zo te volgen via je verhalen!
    Hele fijne vakantie en geniet van alles wat je ziet!

Liefs Jeanine